.


Hledá se spoluadminka  - zápis Zde

Zápis Affs - Zde

Reklamy →SEM


Červen 2008

Prázdniny

27. června 2008 v 21:13
TAK A JSOU TU PRÁZDNINY, DOUFÁM ŽE BUDOU SLUNÉ A VŠICHNI SI TO UŽIJETE PODLE SVÝCH PŘÁNÍ.

Stupně vítězů

22. června 2008 v 19:56 Fotky F1

GP Francie- závod

22. června 2008 v 19:51 Závody
Letošní Velké ceně Francie dominovaly vozy Ferrari. Vítězem se však nestal nejrychlejší jezdec sobotní kvalifikace Kimi Räikkönen, který měl závod skvěle rozjetý, ale jeho stájový kolega Felipe Massa. Ten se vítězstvím posunul do čela celkové klasifikace. Fin i přes potíže s výfukovým potrubím skončil druhý. Na stupně vítězů se po více než třech letech dostal také Jarno Trulli s Toyotou, který tak mohl důstojně uctít památku tragicky zesnulého bývalého šéfa týmu Oveho Anderssona. Dosavadní leader šampionátu Robert Kubica skončil po průměrném výkonu pátý.
Již na startu předvedli piloti Ferrari svou suverenitu a do první zatáčky vjížděli na prvních dvou místech v pořadí Räikkönen, Massa. Start se příliš nevydařil třetímu Alonsovi, před kterého se dostali Trulli a Kubica, i když ten jen dočasně. Dopředu se probíjely také penalizované McLareny. Ovšem Hamilton svou snahu dohnat posunutí o deset míst na roštu přehnal. Při předjíždění Sebastiana Vettela si zkrátil trať a později mu byl udělen trest projetí boxovou uličkou. Tím se vyřadil z boje o body.
Na čele se ustálilo pořadí Räikkönen, Massa, Trulli, Alonso, Kubica. O menší vzrušení se starali především jezdci z druhé poloviny pole. Například Button urazil přední křídlo a později musel odstoupit.
Z bodovaných pozic zamířil jako první do boxů v 16. kole Alonso, což potvrdilo předpoklad, že měl na startu natankováno méně paliva. Vyjel dvanáctý před Hamiltonem. Ten ho těsně před svou první plánovanou zastávkou stihl předjet. Vedoucí závodu Räikkönen zajel do depa v 21. kole. Massa zůstal na trati o dvě kola déle, ale svou pozici ani ztrátu na Fina tím nevylepšil. Díky zastávce se posunul Webber před Alonsa a Kovalainen před Piqueta, když ho předjel na výjezdu z boxů.
Zhruba v polovině závodu začal náhle zpomalovat leader závodu Räikkönen. Ve 39. kole ho Massa předjel. Bylo patrné, že Fin má u svého monopostu problémy s výfukovým potrubím. V této chvíli jezdil pomalejší časy než třetí Trulli, ale ten se musel bránit dotírajícímu Kubicovi. V posledních závodech specialista na stíhací jízdy Kovalainen se mezitím dostal před Webbera na šesté místo.
Druhou sérii zastávek začal ve 43. kole opět Alonso. Znovu vyjel na dvanáctém místě a brzy na to ho předjel Hamilton. Räikkönen mezitím stabilizoval své tempo a v 53. kole absolvoval klidnou zastávku, stejně jako o kolo později vedoucí Massa.
Po druhých pitstopech tedy nadále kroužily vepředu vozy Ferrari. Za nimi však probíhal boj o třetí místo, které sice držel Trulli, ale útočil na něho Kovalainen a začal se dotahovat i Kubica. Za bodovanou osmičkou se pak Hamilton posunul na 10. místo, když předjel Glocka. Ve druhé polovině závodu se sice na některých částech tratě objevovily kapky deště, ale podmínky na okruhu výrazněji neovlivnily.
V samém závěru se souboj o třetí místo opět zúžil na dvojici Trulli-Kovalainen a poněkud vyostřil. Dokonce došlo mezi jezdci ke kontaktu. Ital ve službách Toyoty svou pozici nakonec udržel a potvrdil tak svou pověst jezdce, kterého není lehké předjet. Tentokrát nechybující Piquet ještě v předposledním kole předjel týmového kolegu Alonsa a posunul se na sedmé místo.
Felipe Massa tedy dosáhl třetí výhry v sezóně a druhý Kimi Räikkönen dopomohl Ferrari ke třetímu letošnímu doublu. Jarno Trulli se dostal na stupně vítězů poprvé od Velké ceny Španělska 2005 a Heikki Kovalainen čtvrtým místem získal po delší době výraznější bodový příděl. Robert Kubica opět podal bezchybný výkon, ale na nejlepší tentokrát nestačil a ztratil tak celkové vedení. Webber se po solidním výkonu šestou pozicí vrátil na body. Ty si poprvé v kariéře připsal Nelson Piquet Jr. Bod za osmé místo přivezl Fernando Alonso.
David Coulthard po minulém pódiu zůstal bodově naprázdno, stejně jako Lewis Hamilton, který sice v závodě předjel zřejmě nejvíce soupeřů, ale skončil až desátý. Ze závodu odstoupil pouze Jenson Button.
Situace na čele šampionátu je však nadále velmi vyrovnaná, když vede Massa (48 bodů) před Kubicou (46), Räikkönenem (43) a Hamiltonem (38). Sérial mistrovství světa pokračuje za dva týdny v Silverstone.
GP Francie 2008
P.JezdecTýmKolaČas
1Felipe MassaFerrari701:31:50,245 h
2Kimi RäikkönenFerrari70+17,9 s
3Jarno TrulliToyota70+28,2 s
4Heikki KovalainenMcLaren-Mercedes70+28,9 s
5Robert KubicaBMW Sauber70+30,5 s
6Mark WebberRed Bull-Renault70+40,3 s
7Nelson PiquetRenault70+41,0 s
8Fernando AlonsoRenault70+43,3 s
9David CoulthardRed Bull-Renault70+51,0 s
10Lewis HamiltonMcLaren-Mercedes70+54,5 s
11Timo GlockToyota70+57,7 s
12Sebastian VettelSTR-Ferrari70+58,0 s
13Nick HeidfeldBMW Sauber70+1:02,0 min
14Rubens BarrichelloHonda69+1 kolo
15Kazuki NakajimaWilliams-Toyota69+1 kolo
16Nico RosbergWilliams-Toyota69+1 kolo
17Sébastien BourdaisSTR-Ferrari69+1 kolo
18Giancarlo FisichellaForce India-Ferrari69+1 kolo
19Adrian SutilForce India-Ferrari69+1 kolo
Jenson ButtonHonda16+54 kol

Fernando Alonso je nespokojen

22. června 2008 v 18:17 Others Fernando Alonso
Španěl Fernando Alonso z týmu Renault do dnešního závodu sice startoval ze třetího místa, ale během závodu neměl ve vozu Renault dostatečnou rychlost a závod dokončil na osmém místě za svým týmovým kolegou Brazilcem Nelsonem Piquetem. Dvojnásobný mistr světa byl před závod velice optimistický. Co se týče umístění na pódiu si dělal velké šance.
Španělské televizi se Alonso krátce po závodě svěřil, že neměli dostatečnou rychlost: "Nemyslím si, že bychom měli špatnou strategii, ale potřebujete mít závodní rychlost, jinak není důležité, jestli máte dobou nebo špatnou strategii."
"Byli jsme o sekundu pomalejší než náš hlavní soupeř a to je hodně." řekl Fernando Alonso a dodal: "Měli jsme nižší rychlost a start byl velice špatný. Nepodařilo se nám najít správnou strategii na start a já ztratil několik míst. V dalším průběhu závodu jsme nebyli dostatečně rychlí a auto nebylo tak dobré jako včera. Důvodem byla možná nižší teplota, která způsobila, že pneumatiky nepracovali tak jak jsme si představovali."
"Věděl jsem, co se může stát. Umístění na pódiu jsme měli na dosah a pokud budeme tvrdě pracovat máme šanci ho dosáhnout." ." řekl Alonso a dodal: "Včera jsme byli optimističtí a dnes musíme být realističtí. Bojujeme proti vozům, které jsou na nás příliš silné a s tím se nedá nic dělat."
Alonso mohl závod dokončit na sedmém místě, ale v závěru závodu ho předjel týmový kolega Nelsone Piruet, který využil toho, že Alonso najížděl do vlásenky příliš zeširoka..
"Pilot Force India mě neviděl a do zatáčky najížděl z vnější strany. Já jsem do ní najížděl po vnitřní části, abych se mu vyhnul, ale trochu jsem to přehnal. Jeden nebo dva body nemohou ovlivnit můj život." komentoval situaci Alonso.


McLeren má penalizované oba jezce

21. června 2008 v 19:33 Others F1
McLaren přijížděl do Francie s penalizací pro Lewise Hamiltona, který ztratil deset míst na startovním roštu kvůli incidentu z boxů v Montrealu. Britovi tak bude patřit na startu třinácté místo.

Heikki Kovalainen se dnes kvalifikoval jako šestý, ale díky penalizaci týmového kolegy měl startovat z pátého místa. Jenomže Fin se v kvalifikaci připletl do cesty Marku Webberovi a zdržel ho, za což si vysloužil také penalizaci, na startovním roštu přišel o pět míst a bude startovat desátý.

Kvalifikace na GP Francie

21. června 2008 v 16:58 Kvalifikace
GP Francie - Kvalifikace
P.JezdecTýmQ1Q2Q3Ztráta
1Kimi RäikkönenFerrari1:15.1331:15.1611:16,449-
2Felipe MassaFerrari1:15.0241:15.0411:16,490+ 0,041
3Lewis HamiltonMcLaren-Mercedes1:15.6341:15.2931:16,693+ 0,244
4Fernando AlonsoRenault1:15.7541:15.4831:16,840+ 0,391
5Jarno TrulliToyota1:15.5211:15.3621:16,920+ 0,471
6Heikki KovalainenMcLaren-Mercedes1:15.9651:15.6391:16,944+ 0,495
7Robert KubicaBMW Sauber1:15.6871:15.7231:17,037+ 0,588
8Mark WebberRed Bull-Renault1:16.0201:15.4881:17,233+ 0,784
9David CoulthardRed Bull-Renault1:15.8021:15.6541:17,426+ 0,977
10Timo GlockToyota1:15.7271:15.5581:17,596+ 1,147
11Nelson PiquetRenault1:15.8481:15.770
12Nick HeidfeldBMW Sauber1:16.0061:15.786
13Sebastian VettelSTR-Ferrari1:15.9181:15.816
14Sébastien BourdaisSTR-Ferrari1:16.0721:16.045
15Nico RosbergWilliams-Toyota1:16.0851:16.235
16Kazuki NakajimaWilliams-Toyota1:16.243
17Jenson ButtonHonda1:16.306
18Rubens BarrichelloHonda1:16.330
19Giancarlo FisichellaForce India-Ferrari1:16.971
20Adrian SutilForce India-Ferrari1:17.053

Alonso chce bojovat o stupně vítězů

21. června 2008 v 12:39 Others Fernando Alonso
Fernando Alonso nevylučuje boj o vítězství ve Velké ceně ještě v roce 2008, a to i přes slabý začátek letošní sezony pro celý tým Renault.
Dvojnásobný mistr světa se k mistrovskému týmu z let 2005 a 2006 vrátil po jedné sezoně strávené u McLarenu. Bohužel pro něj, vůz se zdá být ještě slabší než v minulém roce, a těžko s ním může konkurovat Ferrari, McLarenu, BMW a občas dokonce i jiným týmům.
Přestože Alonso již letos předvedl několik skvělých výkonů, má na svém kontě pouhých devět bodů z úvodních sedmi závodů.
Například při domácím závodě ve Španělsku či naposledy v Kanadě, dokázal Alonso jezdit se slabším vozem na špici startovního pole. Právě v Montrealu měl prý šanci zvítězit, jak sám řekl.
Co se týče budoucnosti, Alonso se v tuto chvíli touto otázkou nezabývá. Soustředí se prý plně na letošní sezonu, ve které doufá v zisk snad několika stupních vítězů, nebo dokonce vítězství.
"V tuto chvíli se plně soustředím na tento rok. Nechci dokončit sezonu s pouhými devíti body a bez pódia," řekl Alonso na páteční tiskové konferenci v Magny-Cours.
"Rozhodně chci být tento rok na stupních vítězů, a doufejme, že ne pouze jednou. Snad máme šanci také vyhrát závod."
"V Kanadě jsme byli blízko. S trochou více štěstí bychom mohli vyhrát jeden závod, já jsem připraven o to bojovat."
Španěl dále prohlásil, že je odhodlán pomoci vybojovat Renaultu čtvrté místo v poháru konstruktérů, přestože je průběžně francouzská stáj až na sedmé pozici.
"V poháru konstruktérů, který je letos důležitější, protože nebojuji o šampionát jezdců, chci pomoci týmu dokončit sezonu nejhůře na čtvrtém místě."
Alonso nevyloučil boj o pódium už o tomto víkendu ve Francii. V pátek se mu dařilo, a tak doufá v konkurenceschopný vůz.
"Možná není pódium příliš daleko. Potřebujeme ale také nějaké štěstí a potřebujeme mít zítra velmi dobrou kvalifikaci."
"Budeme závodit čtvrtí nebo pátí za obvyklých okolností, Hamilton bude nejspíš za námi... Musíme brát body a jsme na to připraveni."

3. volný trénink ve Francii

21. června 2008 v 12:36 Tréninky
GP Francie - 3. volný trénink
P.JezdecTýmČasZtrátaKol
1Nelson PiquetRenault1:15,750-19
2Mark WebberRed Bull-Renault1:15,759+ 0,00914
3Sebastian VettelToro Rosso-Ferrari1:15,827+ 0,07721
4Nico RosbergWilliams-Toyota1:15,974+ 0,22417
5Kimi RäikkönenFerrari1:16,003+ 0,25318
6Jarno TrulliToyota1:16,147+ 0,39720
7Lewis HamiltonMcLaren-Mercedes1:16,182+ 0,43216
8Sébastien BourdaisToro Rosso-Ferrari1:16,235+ 0,48518
9Felipe MassaFerrari1:16,256+ 0,50617
10David CoulthardRed Bull-Renault1:16,282+ 0,53218
11Timo GlockToyota1:16,344+ 0,59420
12Fernando AlonsoRenault1:16,437+ 0,68720
13Heikki KovalainenMcLaren-Mercedes1:16,545+ 0,79516
14Robert KubicaBMW Sauber1:16,617+ 0,86720
15Kazuki NakajimaWilliams-Toyota1:16,644+ 0,89416
16Jenson ButtonHonda1:16,651+ 0,90120
17Rubens BarrichelloHonda1:16,658+ 0,90817
18Nick HeidfeldBMW Sauber1:16,687+ 0,93719
19Giancarlo FisichellaForce India-Ferrari1:17,365+ 1,61523
20Adrian SutilForce India-Ferrari1:17,612+ 1,86221

Renault je spokojen

20. června 2008 v 20:09 Others F1
Fernando Alonso a Nelson Piquet zdárně dokončili nabitý program, kdy zhodnotili možnosti pneumatik a nashromáždili potřebná data pro nastavení vozu na nedělní závod. Na konci druhého měřeného tréninku se Fernandovi podařilo zajet nejrychlejší čas a Nelson skončil v top ten. Po té, co tým dokončil většinu úkolů se nyní zaměří na to, aby byli dobře připravení na zítřejší poslední trénink a vždy velmi důležitou kvalifikaci.

Fernando Alonso (6. a 1. místo): "Na konci dopoledního tréninku jsme měli menší problém s motorem, ale mým mechanikům se povedlo skvěle spravit vůz a byli jsme schopni pokračovat v naplánovaném programu druhého volného tréninku bez vážnějších problémů. Vyzkoušeli jsme nové prvky, se kterými jsme jezdili v testech minulý týden a všechno fungovalo skvěle. Co se týká zítřejší kvalifikace, myslím, že naše úroveň výkonu je více než povzbuzující."

Nelson Piquet (11. a 9. místo): "Dnes šlo všechno hladce. Odjeli jsme potřebný počet kol a nasbírali velké množství dat, která nám doufám pomohou dále se zlepšovat. Stále potřebujeme udělat pár menších změn, aby se zlepšilo chování vozu, ale jsem vcelku spokojen s průběhem dnešního tréninku. Je to opravdu dobrý start závodního víkendu."

Pat Symonds, šéfinženýr: "Dnes ráno jsme měli menší problém s motorem, naštěstí se tak stalo až na konci tréninku, takže to nějak neovlivnilo náš program. Celý den jsme strávili hodnocením různých přístupů k závodu. I když je skvělé vidět některý z našich vozů na špičce tabulky, víme, že to není vždy pravda, co se týče naší úrovně výkonu. Nicméně, oba vozy dokončili dnešní naplánovaný program a získali jsme užitečné informace a to je dobrý základ pro zbytek víkendu."

Denis Chevrier, šéf sekce motorů: "Dnes ráno jsme měli problém s motorem u Fernandova vozu, a to nikdy není dobré. Naneštěstí se tak stalo v posledních deseti minutách dopoledního tréninku a nemělo to zásadní vliv na náš dnešní program. Většinu toho, co jsme chtěli zjistit, jsme zvládli dokončit a máme zajímavá data. Oba naši jezdci zaznamenali jistý vývoj a opět jsme se mnohému přiučili. Jsme na tom dobře, abychom pokračovali ve zdárném vývoji i zítra."

2.volný trénink ve Francii

20. června 2008 v 20:08 Tréninky
GP Francie - 2. volný trénink
P.JezdecTýmČasZtrátaKol
1Fernando AlonsoRenault1:15,778-37
2Felipe MassaFerrari1:15,854+ 0,07624
3Kimi RäikkönenFerrari1:15,999+ 0,22142
4Lewis HamiltonMcLaren-Mercedes1:16,232+ 0,45428
5Sebastian VettelToro Rosso-Ferrari1:16,298+ 0,52041
6Robert KubicaBMW Sauber1:16,317+ 0,53935
7Heikki KovalainenMcLaren-Mercedes1:16,340+ 0,56235
8Nick HeidfeldBMW Sauber1:16,458+ 0,68043
9Nelson PiquetRenault1:16,543+ 0,76539
10David CoulthardRed Bull-Renault1:16,572+ 0,79436
11Nico RosbergWilliams-Toyota1:16,682+ 0,90442
12Jarno TrulliToyota1:16,743+ 0,96543
13Sébastien BourdaisToro Rosso-Ferrari1:16,758+ 0,98042
14Kazuki NakajimaWilliams-Toyota1:17,002+ 1,22432
15Timo GlockToyota1:17,092+ 1,31438
16Mark WebberRed Bull-Renault1:17,106+ 1,32838
17Jenson ButtonHonda1:17,244+ 1,46637
18Giancarlo FisichellaForce India-Ferrari1:17,394+ 1,61641
19Rubens BarrichelloHonda1:17,591+ 1,81327
20Adrian SutilForce India-Ferrari1:17,868+ 2,09033

Interview s Fernandem Alonsem

20. června 2008 v 14:17 Others Fernando Alonso
Jak to vypadá se stávkou jezdců v Silverstonu?
Fernando Alonso: "Právě jsem se o tom dozvěděl, asi před dvaceti sekundami. Neměl jsem o tom od ostatních jezdců žádné zprávy. Ale souhlasím s tím, pokud to uděláme. Je to velmi vážná záležitost a o ceně superlicence jsme diskutovali na několika posledních jednáních GPDA.

"Musíme se na tom shodnout a všichni souhlasíme, že není fér, aby se cena zvedla z roku na rok o 500 až 600 procent. Musíme se na to podívat a nevím, jaké bude řešení, co s tím uděláme, ale pokud bude v Silverstonu stávka, tak je to jedna z možností. Proč ne?"

Jakou formu by měla ta stávka?
FA: "Netuším. Ve skutečnosti jsem o tom nic od jezdců neslyšel. Pouze jsem teď odpověděl na dvě otázky na toto téma, ale zdá se, že víte víc než já. Až se zítra (v pátek) sejdeme, tak v tom asi bude jasněji."

Hovořili jste o tom s FIA?
FA: "Ano, oslovili jsme FIA dvakrát nebo třikrát, vždy písemně. A nedostali jsme pozitivní odpověď, takže jsme se na ničem nedohodli. Uvidíme."

Můžete nám říct, kolik stojí superlicence?
FA: "Nevím, přes 200 tis. eur pro každého. Záleží na tom, kolik bodů získáte v šampionátu, takže příští rok to pro mě bude levnější! Nicméně, raději neplatím moc. Je to problém, kterému čelíme všichni, dříve nebo později. Myslím, že je to absurdní cena."

Jaký druh protestu by podle vás byl v Silverstonu vhodný? Nejít na představení jezdců? Nezúčastnit se jednoho z tréninků? Nezávodit?
FA: "Nevím. Je to těžké, protože všichni máme určité závazky a smlouvy s našimi týmy. Takže musíme dělat svoji práci. Není snadné určit, co můžeme a co nemůžeme dělat. Jak jsem řekl, zítra se budeme zabývat podrobněji tím, co uděláme."

Naštvalo vás také to, že se o tom rozhodlo bez konzultací s jezdci?
FA: "Ano, asi to je také kvůli tomu a také proto, že jsme se zeptali, kam ty peníze jdou. Letošní nárůst je obrovský, takže jsme se zeptali, kam všechny tyto peníze navíc jdou. Odpověď jsme nedostali. Pokud tyto peníze navíc jdou do bezpečnosti nebo vylepšení okruhů a podobně, tak rádi zaplatíme, protože se zlepší bezpečnost. Ale odpověď jsme na to nedostali."

Lidé by mohli říct, že je to hodně peněz, ale pro jezdce, kteří vydělávají 10 až 15 mil. liber to mnoho není?
FA: "Ne, záleží to na konkrétním jezdci. Kdybych takové peníze musel platit před třemi nebo čtyřmi lety, když jsem neměl moc velký plat, bylo by to velké procento z mé mzdy. Teď mám štěstí, že jsem si v posledních dvou nebo třech letech polepšil, ale jsem si jistý, že jsou tu jezdci, kteří hodně bodují a pro které to není snadné."

Víte, co si o tom myslí jezdci, kteří nejsou členy GPDA?
FA: "Myslím, že mají stejný názor. Nechodí na naše schůze, ale myslím, že Pedro de la Rosa je s touto záležitostí oslovil. Všichni jsme se shodli, že navýšení cen superlicencí je stejné pro všechny a všichni jsme se shodli, že je to trochu moc."

Je důležité získat pro tuto záležitost jednomyslnou podporu mezi jezdci?
FA: "Určitě. Pokud se neshodneme, nejsme skupina a nebudeme mít moc velký vliv."

Je to součástí obecnějšího problému, že FIA nenaslouchá přáním jezdců? Zdá se, že vaše obavy nejsou brány vážně?
FA: "Ano, trochu. Ale myslím, že nás FIA bere vážně, když hovoříme o bezpečnosti a takových věcech. Je pravda, že navrhujeme určité věci v nových pravidlech a podobně, o čem si myslíme, že je to nutné. Některá pravidla nejsou úplně fér a FIA nás určitě moc neposlouchá. Protože se také stává, že týmy rozhodnou na technických jednáních s FIA o věcech, o kterých si jezdci myslí, že jsou bláznivé. Poté je těžké najít řešení nebo zrušit to rozhodnutí."

Co očekáváte od GP Francie?
FA: "Uvidíme. V posledních pár závodech se vůz zlepšil, i když v Monaku to bylo těžko vidět, protože to je mimořádný závod. Ale v Turecku to bylo lepší a v Kanadě jsme bojovali s předními jezdci, takže snad tento výkon zopakujeme."

"A pokud budeme v kvalifikaci na čtvrtém nebo pátém místě, bude to fantastické, protože z takové pozice se dá bojovat i o pódium, pokud máte štěstí. Je to něco, v co doufáme. Závodíme doma a chtěli bychom dobrý výsledek pro lidi na tribunách."

1. volný trénink ve Francii

20. června 2008 v 14:14 Tréninky
GP Francie - 1. volný trénink
P.JezdecTýmČasZtrátaKol
1Felipe MassaFerrari1:15,306-22
2Lewis HamiltonMcLaren-Mercedes1:16,002+ 0,69622
3Heikki KovalainenMcLaren-Mercedes1:16,055+ 0,74920
4Kimi RäikkönenFerrari1:16,073+ 0,76721
5Robert KubicaBMW Sauber1:16,377+ 1,07119
6Fernando AlonsoRenault1:16,400+ 1,09423
7Jarno TrulliToyota1:16,758+ 1,45232
8Sebastian VettelToro Rosso-Ferrari1:16,838+ 1,53227
9Nick HeidfeldBMW Sauber1:16,870+ 1,56421
10Timo GlockToyota1:16,886+ 1,58031
11Nelson PiquetRenault1:17,063+ 1,75731
12David CoulthardRed Bull-Renault1:17,234+ 1,92821
13Mark WebberRed Bull-Renault1:17,269+ 1,96322
14Nico RosbergWilliams-Toyota1:17,394+ 2,08830
15Rubens BarrichelloHonda1:17,491+ 2,18525
16Sébastien BourdaisToro Rosso-Ferrari1:17,683+ 2,37727
17Kazuki NakajimaWilliams-Toyota1:17,696+ 2,39025
18Jenson ButtonHonda1:17,928+ 2,62221
19Giancarlo FisichellaForce India-Ferrari1:18,072+ 2,76627
20Adrian SutilForce India-Ferrari1:18,673+ 3,36713

Možná bude stávka jezců F1

19. června 2008 v 19:28 Others F1
Jezdci F1 hrozí bojkotem Britské Velké ceny, která se pojede příští měsíc. Důvodem je zásadní zvýšení poplatků za jejich povinné superlicence FIA, které považují za neférové.

Před sezónou 2008 tato superlicence stála jezdce 1 690 euro a navíc za každý bod musel připlácet 447 euro. Ale World Motor Sport Council, který proběhl v lednu, odsouhlasil zvýšení ceny superlicence na 10 000 euro a k tomu 2 000 euro za každý bod.

To znamená, že superlicence mistra světa Kimiho Räikkönena na rok 2008 stála 230 000 euro.

Německý magazín Auto Motor und Sport informoval, že GPDA (Asociace jezdců Grand Prix) požádala o neodkladné setkání s prezidentem FIA Maxem Mosleym, které by mělo proběhnout ještě před závodem v Silverstone.

Pokud Mosley nebude souhlasit se snížením poplatků, jezdci jsou připraveni jít do stávky.

Nejmenovaný zastánce chystané stávky řekl, že růst poplatků FIA je krutý, zejména pro jezdce jako je Robert Kubica, který se posunul do vedení šampionátu.

"Není jezdcem, který vydělává závratnou sumu a licence ho ročně stojí desetinu jeho příjmu," dodal jezdec.

Alonso odnítá být spojen s BMW

18. června 2008 v 16:55 Others F1
Fernando Alonso sice chválí úspěchy BMW-Sauber, týmu, který se od svého vzniku v roce 2006 neustále zlepšoval a naposledy v Kanadě dokonce poprvé zvítězil ve F1, současně ale Španěl odmítá, že by měl mít namířeno do této švýcarsko-německá stáje pro příští sezonu.
Jak již F1Sports informoval, v zákulisí se objevili spekulace, že bude Kubicův současný týmový kolega, Nick Heidfeld, nahrazen od příští sezony jiným jezdcem. Co se přitom týče jeho nástupce, padala zde jména jako Rosberg či právě Alonso.
Sám Kubica, nyní vedoucí muž průběžného pořadí šampionátu, s nadsázkou prohlásil, že "by si mohli užít hodně zábavy," pokud by byli on a Alonso týmovými kolegy v sezoně 2009.
Alonso nicméně odmítá spojovat své jméno s týmem BMW-Sauber.

"BMW byl tým, který byl ve vzestupné fázi minulý rok a v roce 2008 jen potvrdili, že to nebyla žádná šťastná náhoda." řekl Alonso, v tomto roce jezdec Renaultu, pro španělský Diario As.
"Stali se třetím velkým týmem s Ferrari a McLarenem. Robert je můj skvělý kamarád a jsem rád, že bojuje o titul."
"Nikdy ale nevíte, jestli váš týmový kolega je vaším přítelem nebo soupeřem. Myslím, že budeme pokračovat každý vlastní cestou," nechtěl říci více Alonso.
Šestadvacetiletý Španěl se v poslední době sice nedokázal vyvarovat vlastním jezdeckým chybách, vyjadřuje se ale také k chybám druhých.
Co se týče Lewise Hamiltona, Alonsova týmového kolegy ze sezony 2007, Španěl prý očekával Britovi chyby.
"Nepřekvapili mě," řekl.
"K neobyčejným výsledkům, devíti pódiím v prvních devíti závodech v minulém roce, potřeboval notnou dávku štěstí, nebylo to celé jen o jezdci."
"Tento rok je to více normální," dodal Alonso.

Alonso se rozhodne o setrvání u Renaultu ke konci roku

17. června 2008 v 20:05 Others F1
Horší začátek sezóny než letos měl Fernando Alonso už jen ve roce 2001, kdy ve Formuli 1 debutoval u týmu Minardi. Španěl má po sedmi závodech na kontě pouhých devět bodů a v poháru jezdců je na devátém místě.

Obecně se předpokládá, že Alonso bude mít možnost opustit Renault ještě letos, pokud tým nedosáhne určitých výsledků, což znamená, že by znovu mohl držet klíč k trhu s jezdci.

Na otázku, zdali zůstane u Renaultu, Alonso odpověděl: "Nevím. Zatím to není dobrý rok a je to horší, než jsme očekávali. Nebyli jsme na pódiu, natož abychom vyhráli závod. Čeká nás hodně práce. Rozhodnutí o mé budoucnosti učiním ke konci roku, až uvidíme, jak daleko jsme se dostali."

Alonso se zároveň domnívá, že Renault jde vpřed: "Ve Francii máme velkou podporu a pro mě to je jako závodit v Barceloně. V průběhu týdne tým tvrdě pracoval a vůz jsme v testech vylepšili. Udělali jsme další krok vpřed. V tuto chvíli jsem plný sebedůvěry a jsme na správné cestě."

Renault oslavil desáté narozeniny Technocentra

17. června 2008 v 20:03 Others F1
Technocentre francouzské automobilky Renault zaměstnává 11500 lidí a za deset let jeho existence v něm bylo navrženo více než 20 aut. V neděli 15. června slavilo toto vývojové středisko desáté narozeniny, které přijel s týmem Renault oslavit i Fernando Alonso.

Španělský pilot předvedl zaměstnancům Renaultu loňský monopost R27 při demonstrační jízdě, kterou shlédlo téměř 60 tis. lidí. Jezdci týmu navštívili Guyancourt, kde se Technocentre nachází již dříve, ale s monopostem F1 tam byli poprvé.

Renault v rámci oslav také odhalil pamětní desku dosažených úspěchů, která nese obtisk Alonsovy ruky a jeho podpis.

"Bylo pro nás důležité tu dnes být. Doufám, že si lidé vůz užili a jsem rád, že jsem se takové události účastnil. Roadshow vždy představuje dobrou příležitost setkat se lidmi a dnes jsem tu byl rád," řekl Alonso.
[image]

GP se v Austrálii pojede minimálně do roku 2015

17. června 2008 v 20:00 Others F1
Zdá se, že budoucnost Velké ceny Austrálie se vyřešila. Objevila se totiž zpráva, že závod se na okruhu v Albert Parku pojede až do roku 2015.
Podle dnešního vydání listu Herald Sun došla vláda státu Victoria ke slovní dohodě o prodloužení smlouvy zajišťující závod o dalších pět let a dokázala tak zachránit budoucnost této události v Melbourne a v Austrálii.
Vládní zdroje listu potvrdily, že závod v Melbourne zůstane a řekly, že prohlášení "se blíží": "Dohodu jsme ještě nepodepsali, ale brzy se k tomu chystáme."
O budoucnosti australského závodu se začalo spekulovat, když se tato událost dostala pod tlak kvůli snaze vedení F1 přizpůsobit dobu závodu evropským divákům. Ecclestone začal tlačit na pořadatele, aby se v Austrálii jelo v noci.
Zdroj potvrdil, že Ecclestone a premiér státu Victoria došli k dohodě, která neznamená zřízení nočního závodu.
Start závodu by se měl nicméně posunout do pozdějších hodin, jakožto kompromis obou návrhů. Příští rok se počítá se startem závodu v 17:00 hod. místního času.

Svatba: Flavio Briatore se oženil.

17. června 2008 v 19:52 Others F1
Flavoi se oženil se svojí přítelkyní Elisabettu Gregoraci. Dorazil i Fernando Alonso. Flavo si svojí snoubenku bral 14.6.2008 v Římě.Šaty jeho snoubenky byly navrženy speciálně pro její svatbu módním návrhářem Robertem Cavallim.Smůla že na fotkách nejsou vidět celé svatební šaty.
Foto:
[image]
[image]

GP Kanada - závod

9. června 2008 v 16:45 Závody
Včerejší závod byl jako vždy velmi zajímavý a napínavý, po startu vedl Lewis Hamilton, Fernando Alonso se ze čtvrtého místa propadl na 5. místo před Massu. Hned v 17. kole vypověděla technika službu Adrianovi Sutilovi a tak na dráho musel Safety car. A tak Lewis Hamilton stratil náskok, který měl před Kubicou.
Po otevření boxové uličky se čelo závodů vydalo ke svím mechanikům. Kubica a Kimi Raikonen vyjeli od svých mechaniků, ale na konci boxové uličky svítilo červené světloa task museli zastavit. Po chvíli se do Raikonena ze zadu vřítil Hamiltona spůsobil kolizi. Rozberk, který jel za Hemiltnem to neubrzdil a zničil přední přítlačné křídlo. Jediný komu se nic nestalo byl právě Robert Kubica. Raikonen i Hamilton museli kvůli poškození svého vozu odstoupit. HEMILTON I ROSBERK BYLI VYŠETŘOVÁNI VEDENÍM ZÁVODU A BYLI POTRESTÁNI STRÁTOU DESETI MÍST V GP FRANCIE.
Robert Kubica se vrátil na desáté místo, a to bylo klíčové před ním tam bili jezci, kteří ještě nebili v boxech.
Velmin dobré šance na umístění měli jezci Renaultu, protože Alonso kroužil za Kubicou a Piquet za svým stájovým kolegou. Fernando i nelson odstoupili kvůli technickým problémům.
Největší štěstí a asi radost měl David Coulthard ten z pozdní zastávky vytěžil třetí místo.
V tomto závodě jsme se přesvědčili že se může stát colkoliv a taky že se Reault zlepšil. A taky určitě to že BMW bude pro Ferrari i McLaren velkým oříškem a velkým soupeřem. Protože po skončení tohoto závodu se stal Kubica Lídrem na titul mistra světa vede totiž tabulku.
Tabulka
GP Kanady 2008
P.JezdecTýmČas
1Robert KubicaBMW Sauber
2Nick HeidfeldBMW Sauber+16.4
3David CoulthardRed Bull-Renault+23.3
4Timo GlockToyota+42.6
5Felipe MassaFerrari+43.9
6Jarno TrulliToyota+47.7
7Rubens BarrichelloHonda+53.5
8Sebastian VettelSTR-Ferrari+54.1
9Heikki KovalainenMcLaren-Mercedes+54.4
10Nico RosbergWilliams-Toyota+57.7
11Jenson ButtonHonda+67.5
12Mark WebberRed Bull-Renault+71.2
13Sébastien BourdaisSTR-Ferrari+1 kolo
Giancarlo FisichellaForce India-Ferrari+19 kol
Kazuki NakajimaWilliams-Toyota+24 kol
Fernando AlonsoRenault+26 kol
Nelson PiquetRenault+31 kol
Kimi RäikkönenFerrari+51 kol
Lewis HamiltonMcLaren-Mercedes+51 kol
Adrian SutilForce India-Ferrari+57 kol