.


Hledá se spoluadminka  - zápis Zde

Zápis Affs - Zde

Reklamy →SEM


Květen 2008




GP Monaka

26. května 2008 v 19:49 Závody
Poprvé po jedenácti letech při Velké ceně Monaka pršelo. Nejslavnější a nejprestižnější závod seriálu Mistrovství světa Formule 1 nabídl divákům vzrušující podívanou. Zejména v úvodních kolech nebyla nouze o kolize a havárie. Chyb se nevyvarovali ani ti nejlepší včetně vítěze Lewise Hamiltona. Došlo také na uplatnění dvouhodinového limitu, nestihla se odjet dvě kola z plánované délky závodu.
Nakonec došlo na slova šéfa McLarenu Rona Dennise, který se po kvalifikaci nechal slyšet , že v závodě rozhodne strategie a tu má McLaren dobrou. Hamilton, kterého na tradičních monackých schodech pro tři nejlepší doplnili Robert Kubica a Felipe Massa, se svým vítězstvím posunul do čela celkové klasifikace. Nevedlo se dnes dosavadnímu leaderovi šampionátu Kimimu Räikkönenovi. Přitom ten si déšť přál. Jenže udělal několik chyb a ta poslední, kterou vyrobil devět kol před cílem při výjezdu z tunelu, zřejmě stála Adriana Sutila nejlepší výsledek kariéry.
Díky dešti vyjelo celé pole na mokrých pneumatikách. Do závodu nejlépe odstartoval nejrychlejší muž kvalifikace Felipe Massa. Hamiltonovi se hned podařilo podjet Räikkönena, za nimi se srovnali Kubica a vítěz předchozích dvou ročníků Alonso, který si tak polepšil o dvě místa. Ještě v prvním kole měl však kontakt s Rosbergem. Pole uzavíral Kovalainen, který nevyjel do zaváděcího kola a musel startovat z boxů.
Již ve druhém kole ho na chvostu pole nahradil Button, který po kontaktu s Heidfeldem musel vyměnit nos. Představitelé Hondy si po kvalifikaci přáli mokrý závod a vyvarování se haváriím. V případě Buttona se tedy splnilo jen to první.
V úvodních kolech déšť sílil a Massa všem ujížděl. Druhý Hamilton si v šestém kole kontaktem o bariéru u plaveckého bazénu způsobil defekt pravé zadní pneumatiky. Musel do boxů. V devátém kole ho napodobil Alonso. Chyboval v okolí casina.
V 7. kole předvedli stejné havárie Coulthard (ten byl na startu penalizován za výměnu převodovky) a Bourdais. Oba krátce po sobě nezvládli stejnou zatáčku a rozbili svá auta o svodidla. Skot tak ani na své oblíbené trati, kde v minulosti dvakrát vyhrál, nezískal první letošní body. Na trať musel vyjet safety car.
V jedenáctém kole musel projet boxy Kimi Räikkönen. Byl penalizován, protože neměl nasazeny pneumatiky požadované tři minuty před startem. Po odpykání trestu vyjel za Hamiltonem, který se tak posunul na třetí pozici za Kubicu a Massu. Při chuti byl Alonso, kterému se dařilo na mokrých gumách. Předjel Webbera, pak měl ale kontakt s Heidfeldem, až musel za nimi jedoucí Webber skoro zastavit. Bojovalo se i na konci pole. Rosberg opět poškodil přední křídlo a musel do depa.
V patnáctém kole byl nikým neohrožovaný Massa široký v Sainte Devote. Sice se mu podařilo vrátit na trať, ale to už vedl Kubica. Jeho týmový kolega Heidfeld se naopak (v důsledku kolize s Alonsem mu unikal vzduch z levé zadní pneumatiky) začal propadat závodním polem.
Ve 26. kole se naplno rozjely plánované zastávky, když do boxů zamířil Kubica. Na trať se vrátil čtvrtý za Räikkönenem. Ten si vzápětí v Sainte Devote poškodil přední křídlo a musel do boxů. Při té příležitosti natankoval hodně paliva a vyjel šestý za Sutilem. Hamilton v té chvíli stahoval náskok Massy. Ten zamířil do boxů ve 33. kole a ponechal si mokré pneumatiky. Udržel se před Kubicou. Do vedení se dostal Hamilton, který v té chvíli zajížděl nejrychlejší časy.
Ve 40. kole odstoupil Giancarlo Fisichella, který tak neoslavil příliš šťstně svou 200. grand prix. V této fázi závodu byl sice ohlášen déšť, ale trať stále vysychala. Týmy musely začít řešit dilema, jaké pneumatiky nasadí svým jezdcům při příštích zastávkách. Jako první se rozhodli zariskovat u Renaultu, kde postupně Alonso i Piquet dostali tvrdší směs suchých pneumatik. Na suché přezul i Webber.
Renaultu se risk nevyplatil. Piquet po dvou kolech se suchými gumami nezvládl v zatáčce Sainte Devote řízení a havaroval. Opět si tak nepřipsal dobrý výsledek.
V 51. kole si zajel pro suché gumy také Kovalainen. Mezitím Webber na suchých klesl o tři místa. Timu Glockovi se příliš nedařilo ani na extrémně mokrých, protože udělal už třetí hodiny. Alonso naopak na suchých zaznamenal nejrychlejší kolo.
Druhé zastávky Kubicy i Hamiltona proběhly v klidu. Brit udržel vedení. Naopak Massa, který dokonce nasadil měkčí směs suchých pneumatik, po druhé zastávce klesl za Kubicu. Jako poslední ze špičky zamířil do depa Räikkönen.
V 62. kole v okolí plaveckého bazénu Nico Rosberg nadvakrát tvrdě trefil svodidla, naštěstí vyvázl nezraněn. Na trať musel vyjet safety car. Hamilton tak přišel o svůj výrazný náskok. Závodní pole se srovnalo v pořadí Hamilton, Kubica, Massa, Sutil a Räikkönen.
Hned po restartu začal Hamilton svým soupeřům ujíždět. Při výjezdu z tunelu Räikkönen chyboval a sestřelil Sutila, který se tak nedočkal nejlepšího výsledku kariéry. Obhájce titulu po opravě pokračoval, ale skončil bez bodů.
Vítězství v závodě už si nenechal vzít Hamilton, který se navzdory chybě z úvodu mohl radovat z druhého vítězství v sezóně. Druhý Kubica opět podal bezchybný výkon a na třetím místě dojel Massa, pro kterého to bylo čtvrté pódiové umístění v řadě.
Svou šňůru bodovaných umístění prodloužil čtvrtý Mark Webber. Při debutu s novým vozem se nakonec na páté místo posunul Sebastien Vettel. Šestý dojel Rubens Barrichello, který se dokázal vyhnout haváriím v poli a využil svých zkušeností na mokru. Bodoval poprvé od Velké ceny Brazílie 2006. Sedmý dojel Kazuki Nakajima a přivezl Williamsu, který slavil jubilejní 600. start ve Formuli 1, dva body. Poslední bod vybojoval po startu z pit lane osmý Kovalainen.
Na dalších místech dojeli jezdci, kteří vesměs zaznamenali v závodě řadu chyb, případně se zapletli do havárií, tedy Räikkönen, Alonso, Button, Glock, Trulli a Heidfeld.
Pořadí šampionátu na prvních čtyřech místech se dramaticky vyrovnalo. Vede Hamilton (38 bodů) před Räikkönen (35), Massou (34) a Kubicou (32). V poháru konstruktérů se McLaren (53) posunul na druhé místo za Ferrari (69) o bod před BMW Sauber (52).
GP Monaka 2008
P.JezdecTýmKolaČas
1Lewis HamiltonMcLaren-Mercedes762:00:42,742 h
2Robert KubicaBMW Sauber76+3,0 s
3Felipe MassaFerrari76+4,8 s
4Mark WebberRed Bull-Renault76+19,2 s
5Sebastian VettelSTR-Ferrari76+24,6 s
6Rubens BarrichelloHonda76+28,4 s
7Kazuki NakajimaWilliams-Toyota76+30,1 s
8Heikki KovalainenMcLaren-Mercedes76+33,1 s
9Kimi RäikkönenFerrari76+33,7 s
10Fernando AlonsoRenault75+1 kolo
11Jenson ButtonHonda75+1 kolo
12Timo GlockToyota75+1 kolo
13Jarno TrulliToyota75+1 kolo
14Nick HeidfeldBMW Sauber72+4 kola
Adrian SutilForce India-Ferrari67+9 kol
Nico RosbergWilliams-Toyota59+17 kol
Nelson PiquetRenault47+29 kol
Giancarlo FisichellaForce India-Ferrari36+40 kol
David CoulthardRed Bull-Renault7+69 kol
Sébastien BourdaisSTR-Ferrari7+69 kol

3. volný trénink

24. května 2008 v 17:31 Tréninky
24.5.2008 3. volný trénink
P.JezdecTýmČasZtrátaKol
1Heikki KovalainenMcLaren-Mercedes1:16,567-11
2Lewis HamiltonMcLaren-Mercedes1:17,084+ 0,51715
3Kimi RäikkönenFerrari1:17,177+ 0,61021
4Nico RosbergWilliams-Toyota1:17,503+ 0,93626
5Robert KubicaBMW Sauber1:17,687+ 1,12022
6Felipe MassaFerrari1:17,691+ 1,12426
7Mark WebberRed Bull-Renault1:17,856+ 1,28922
8Adrian SutilForce India-Ferrari1:17,883+ 1,31623
9Kazuki NakajimaWilliams-Toyota1:18,147+ 1,58026
10Jenson ButtonHonda1:18,225+ 1,65827
11Sébastien BourdaisToro Rosso-Ferrari1:18,367+ 1,80016
12Timo GlockToyota1:18,424+ 1,85726
13Rubens BarrichelloHonda1:18,455+ 1,88819
14Nelson PiquetRenault1:18,615+ 2,04825
15Sebastian VettelToro Rosso-Ferrari1:18,651+ 2,08429
16Fernando AlonsoRenault1:18,795+ 2,22824
17Jarno TrulliToyota1:18,858+ 2,29125
18Nick HeidfeldBMW Sauber1:19,024+ 2,45723
19Giancarlo FisichellaForce India-Ferrari1:19,131+ 2,56410
20David CoulthardRed Bull-Renault1:20,805+ 4,23817

Giancarlo Fisichella bude potrestán

24. května 2008 v 17:28 Others F1
Giancarlo Fisichella bude potrestán za výměnu převodovky po dnešním tréninku strátou pěti míst. Nejzajímavější je na tom že Giancarlo Fisichella skončil v dněšní kvalifikaci jako poslední takže ho není kam odsunout

Kvalifikace na GP Monaka

24. května 2008 v 17:25 Kvalifikace
P.JezdecTýmQ1Q2Q3Ztráta
1Felipe MassaFerrari1:15.1901:15.1101:15,787-
2Kimi RäikkönenFerrari1:15.7171:15.4041:15,815+ 0,028
3Lewis HamiltonMcLaren-Mercedes1:15.5821:15.3221:15,839+ 0,052
4Heikki KovalainenMcLaren-Mercedes1:15.2951:15.3891:16,165+ 0,378
5Robert KubicaBMW Sauber1:15.9771:15.4831:16,171+ 0,384
6Nico RosbergWilliams-Toyota1:15.9351:15.2871:16,548+ 0,761
7Fernando AlonsoRenault1:16.6461:15.8271:16,852+ 1,065
8Jarno TrulliToyota1:16.3061:15.5981:17,203+ 1,416
9Mark WebberRed Bull-Renault1:16.0741:15.7451:17,343+ 1,556
10David CoulthardRed Bull-Renault1:16.0861:15.839
11Timo GlockToyota1:16.2851:15.907
12Jenson ButtonHonda1:16.2591:16.101
13Nick HeidfeldBMW Sauber1:16.6501:16.455
14Kazuki NakajimaWilliams-Toyota1:16.7561:16.479
15Rubens BarrichelloHonda1:16.2081:16.537
16Sébastien BourdaisSTR-Ferrari1:16.806
17Nelson PiquetRenault1:16.933
18Sebastian VettelSTR-Ferrari1:16.955
19Adrian SutilForce India-Ferrari1:17.225
20Giancarlo FisichellaForce India-Ferrari1:17.823




Pavel Turek ve voze Formule 1

22. května 2008 v 18:42 Others F1
Tým ING Renault F1 pravidelně pořádá v rámci programu "Feel it" testovací jízdy v monopostu F1 pro novináře a další vybrané hosty. Letos se této akce na jihu Francie zúčastnil i Pavel Turek, který má s Formulí 1 zkušenosti z dlouholetého působení u týmu McLaren.

Pavel Turek se zúčastnil již několika testovacích jízd F1 pro hosty, které pořádal McLaren, do vozu v minulosti také usedl, ale nikdy předtím s ním nejel. Jak sám řekl, touto jízdou si splnil svůj motoristický sen.

Testovací jízdy uspořádal tým ING Renault F1 20. května na známém okruhu Paula Ricarda v Le Castellet, který pravidelně využívají všechny týmy F1. Okruh, který patří Berniemu Ecclestonovi je moderní, nabízí velký počet konfigurací trati a splňuje ty nejvyšší bezpečnostní standardy.

Exkluzivního testování se zúčastnilo několik vybraných hostů z celého světa, spolu s Pavlem Turkem si jízdu ve voze F1 vyzkoušeli lidé z Německa, Francie, Velké Británie, ale také například z Mexika. Z týmu Renault se o hosty staralo pětatřicet lidí, mezi nimi byli samozřejmě inženýři, mechanici, instruktoři, ale třeba i pracovníci z oddělení marketingu.

K dispozici byly celkem tři vozy Formule 1, jedna dvousedadlová formule a osm formulí Renault. Vrchol samozřejmě představuje monopost F1, který byl osazen ještě desetiválcovým motorem o výkonu zhruba 750 koní. Motor byl naladěn tak, aby byl dobře ovladatelný a přívětivý, jeho otáčky byly omezené na 11 tis. za minutu. Vůz byl obutý do klasických drážkovaných pneumatik.

A jak probíhal samotný testovací den? Po nezbytné instruktáži od lidí z týmu Renault hosté nejdříve usedli do formulí Renault. "Účelem bylo poznat chování monopostu. Nejdříve jsme jezdili ve dvojících, za zpomalovacím vozem a poté jsme jezdili již sami. V průběhu dne jsme se snažili tempo zvyšovat a jezdit čistějším stylem," popsal první jízdy v Le Castellet Pavel Turek.

Odpoledne přišly na řadu monoposty F1. Hosté měli k dispozici na rozdíl od současných pilotů Formule 1 kontrolu trakce, která reguluje přísun výkonu motoru tak, aby nedocházelo k protáčení zadních kol. Na zvolené konfiguraci tratě se jezdilo maximální rychlostí kolem 240 km/h, přičemž z 0 na 200 km/h monoposty zrychlovaly za méně než 5 sekund.

"Neskutečný příval endorfinů a adrenalinu," popisoval své pocity z jízdy ve voze F1 Pavel Turek. "Nejtěžší byl asi rozjezd, ale poté následovala brutální akcelerace a posléze i překvapení z toho, jak monopost brzdí. V zatáčkách je možné jet neuvěřitelně rychle, s čímž souvisí i velké odstředivé síly."

"Také vás ohromí, když vůz nastartují a za zády vám začne burácet motor. Nejdříve se leknete a máte pocit, jako když za vámi přistává bojový letoun. Motor je neskutečně hlasitý, celý vůz začne vibrovat a vy s ním."

Pavel Turek si také vyzkoušel, jak do konce loňské sezóny jezdcům F1 pomáhala elektronika: "Při nájezdu na cílovou rovinku jsem najel na obrubník, přičemž okamžitě zasáhla kontrola trakce a vůz zkorigovala."

Z testovacího dne na okruhu v Le Castellet měl Pavel Turek samozřejmě skvělé pocity, o které se podělil i s pilotem týmu Red Bull Racing Davidem Coulthardem. Ten mu k novým zkušenostem pogratuloval a dodal, že je to opravdu výjimečný zážitek, protože si vůz F1 vyzkoušelo méně lidí, než jich bylo ve vesmíru.

Čtvrteční tréninky

22. května 2008 v 18:35 Tréninky
1. Trénink
JezdecTýmČasZtrátaKol
1Kimi RäikkönenFerrari1:15,948-26
2Lewis HamiltonMcLaren-Mercedes1:16,216+ 0,26827
3Heikki KovalainenMcLaren-Mercedes1:16,248+ 0,30028
4Felipe MassaFerrari1:16,292+ 0,34426
5Nico RosbergWilliams-Toyota1:16,653+ 0,70527
6Robert KubicaBMW Sauber1:16,834+ 0,88623
7Fernando AlonsoRenault1:17,498+ 1,55025
8Rubens BarrichelloHonda1:17,511+ 1,56326
9Mark WebberRed Bull-Renault1:17,798+ 1,85023
10Giancarlo FisichellaForce India-Ferrari1:17,835+ 1,88726
11Timo GlockToyota1:17,942+ 1,99426
12Jenson ButtonHonda1:18,153+ 2,20526
13Sébastien BourdaisToro Rosso-Ferrari1:18,245+ 2,29730
14Nick HeidfeldBMW Sauber1:18,263+ 2,31513
15Kazuki NakajimaWilliams-Toyota1:18,274+ 2,32628
16Jarno TrulliToyota1:18,360+ 2,41216
17Adrian SutilForce India-Ferrari1:18,360+ 2,41225
18Nelson PiquetRenault1:18,955+ 3,00732
19Sebastian VettelToro Rosso-Ferrari1:19,176+ 3,22835
20David CoulthardRed Bull-Renault-3
2. Trénink
P.JezdecTýmČasZtrátaKol
1Lewis HamiltonMcLaren-Mercedes1:15,140-40
2Nico RosbergWilliams-Toyota1:15,533+ 0,39339
3Kimi RäikkönenFerrari1:15,572+ 0,43242
4Felipe MassaFerrari1:15,869+ 0,72937
5Heikki KovalainenMcLaren-Mercedes1:15,881+ 0,74139
6Robert KubicaBMW Sauber1:16,296+ 1,15634
7Fernando AlonsoRenault1:16,310+ 1,17027
8Jenson ButtonHonda1:16,351+ 1,21145
9Kazuki NakajimaWilliams-Toyota1:16,372+ 1,23240
10Rubens BarrichelloHonda1:16,418+ 1,27832
11Nick HeidfeldBMW Sauber1:16,426+ 1,28644
12Timo GlockToyota1:16,688+ 1,54846
13Mark WebberRed Bull-Renault1:17,094+ 1,95439
14David CoulthardRed Bull-Renault1:17,131+ 1,99139
15Nelson PiquetRenault1:17,246+ 2,10635
16Giancarlo FisichellaForce India-Ferrari1:17,251+ 2,11133
17Jarno TrulliToyota1:17,379+ 2,23928
18Sébastien BourdaisToro Rosso-Ferrari1:17,581+ 2,44138
19Adrian SutilForce India-Ferrari1:18,176+ 3,03631
20Sebastian VettelToro Rosso-Ferrari1:18,225+ 3,08538

GP Monaka úvod

21. května 2008 v 14:21 Others F1
NEZAPOMEŇTE SE DÍVAT UŽ TUTO NEDĚLI. BUDE TOURČITĚ ZAJÍMAVÝ ZÁVOD.

Hemilton

17. května 2008 v 14:58 Others F1
Pilot McLarenu Lewis Hamilton překonal fotbalovou hvězdu Velké Británie Davida Backhama a je nejlépe placeným sportovcem Velké Británie.

Helmy jezců McLarenu

17. května 2008 v 14:49 Others F1
Jezci McLarenu budou mít originální helmy. Na helmách totiž mají diamanty prokládaný svůj podpis. Po GP Monaka se tyto Helmy půjdou do charitativní aukce. Obbě helmi vyrobyla stejně jko v minulých letech společnost Steinmetz. Hemilton i Kovolajnen dostali také prsteny ve tvaru pneumatiky za 10 000 dolarů (asi 161 000 korun).
Zatím nejzajímavější akci podobného ražení v Monaku má na svědomí někdejší stáj Jaguar. Její piloti vyrazili v rámci propagace filmu Dannyho parťáci v roce 2004 s brilianty zasazenými do předku vozu, jenže když měl Rakušan Christian Klien nehodu, diamant v ceně čtvrt miliónu eur po ní zmizel beze stopy. Tým tehdy dokonce vypsal za jeho nalezení odměnu v podobě vozu Jaguar XR.


Návod jak stahovat z youtube

14. května 2008 v 13:55 Návody
tady máte odkaz kde můžete program VDownloader http://www.vdownloader.es/
1KROK
Soubor si uložte kam chcete, my si jej pro jednoduchost uložíme na plochu. Na ploše si vytvořte složku a pojmenujte ji třeba "VDownloader". Program rozbalte do nové složky tak, aby výsledek vypadal nějak takto:
Pokud vidíte něco podobného jako na našem prvním obrázku, jste v pohodě a Vaše výbava pro stahování videa je připravena k provozu.
KDYŽ BUDETE CHTÍT NAINSTALOVAT PRODRAM VDownloader TAK KLIKNĚTE NA PRVNÍ ODKAZ A DEJTE EXTRAHOVAT. POTOM ZMÁČKNĚTE NA RŮŽOVOU ZEMĚKOULI.
Když orevřete VDownloader objeví de vám tato tabulka.
Potom si v levém rámečku nastavte velikost videa.
Do rámečku VIDEO UPL zkopírujete adresu videa a dáte DOWNLOAD, po zmáčknutí se objeví složka do které to chcete uloži si potom zvolíte sami. A teď stačí čekat než se to uloží.
JE TO JEDNODUCHÉ DOUFÁM ŽĚ PODLE MÉHO NÁVODU TO ZVLÁDNETE VŠICHNI.

GP Turecka - závod

12. května 2008 v 18:25 Závody
Velká cena Turecka se letos jela poprvé v květnovém termínu, tedy za chladnějšího počasí. Přesto má stejného vítěze jako v předchozích dvou letech. Felipe Massa navázal na své triumfy z let 2006 a 2007 a potřetí v řadě zvítězil ve Velké ceně Turecka.
Brazilec se tak bodově vyrovnal na dnes druhého Lewise Hamiltona a posunul se na druhé místo v celkové klasifikaci. Leaderem šampionátu je nadále Massův týmový kolega a v cíli turecké velké ceny třetí Kimi Räikkönen.
Massa vyrazil z prvního místa na startu. Ke změnám v pořadí docházelo až za ním. Heikki Kovalainen, který rovněž startoval z první řady, se bránil před Kimim Räikkönenem a nechal tak prostor stájovému kolegovi Lewisi Hamiltonovi, který se posunul na druhé místo. Mezi oběma Finy došlo k nepatrnému kontaktu. Jezdec Ferrari sice klesl až za Kubicu a Alonsa, ale pokračoval dál.
O největší vzrušení se v první zatáčce postaral Giancarlo Fisichella. Ten se, zřejmě nabuzený po páteční penalizaci, do první zatáčky vrhl doslova střemhlav a skočil po zádi Williamsu Kazukiho Nakajimy. Ital mohl ze zničeného Force India vystoupit okamžitě, Nakajima dojel s poškozeným vozem alespoň do boxů. Pro nové přední křídlo zamířil Sutil a na trať vyjel safety car.
Ten zamířil do garáže na konci druhého kola a Massa s Hamiltonem začali mírně poodjíždět. Angličan ztrácel na Brazilce zhruba sekundu. Kovalainen měl, zřejmě v důsledku kontaktu s Räikkönenem, defekt, a tak již ve třetím kole zamířil do boxů. Na trať se vrátil až za Sutilem a byl tak odsouzen ke stíhací jízdě, při které předvedl několik pěkných soubojů a předjetí (například s Glocka nebo Rosberga).
Již ve třetím kole se Räikkönen vrátil před Alonsa. Na čele se mezitím Massa s Hamiltonem střídali v zajíždění nejrychlejších kol závodu. Za nimi jezdili Kubica, Räikkönen, Alonso, Webber, Heidfeld a Rosberg.
Už v 16. kole zamířil Hamilton do boxů. Jeho zastávka byla velmi krátká. Massa zamířil do boxů o tři kola později, ale rozestup mezi ním a Hamiltonem se příliš nezměnil. Räikkönen zůstal na trati déle než Kubica, pořádně zatlačil na pilu a ve dvacátém kole zajel nejrychlejší kolo závodu. Jeho snaha přinesla kýžený efekt, protože z boxů vyjel před Polákem.
Po prvních zastávkách se Hamilton hodně přiblížil Massovi a v pětadvacátém kole ho v zatáčce 12 brilantním manévrem předjel. Okamžitě mu začal ujíždět. Na další krátkou zastávku však zamířil už ve 33. kole, takže se potvrdilo, že jede strategii tří pitstopů. V 41. kole zamířili do boxů také Massa s Kubicou a do vedení se posunul Räikkönen. Teď zase tlačil Hamilton, který potřeboval před další zastávkou stahovat Finův náskok.
Po závěrečných pitstopech vedl Massa o pět sekund před Hamiltonem, který navíc dojížděl na měkčích gumách. Ty mu po celý víkend příliš nevyhovovaly. Toho se snažil využít stahující Räikkönen. Uprostřed pole se odehrávalo několik bitev. Například Rosberg s Coulthardem těsně za body nebo Sutil s Vettelem. Kovalainen se probíjel dopředu a po předjetí Rosberga se dokonce dostal na osmé místo. Musel však ještě do boxů.
Na čele už se v závěru nic nezměnilo. Massa se dočkal druhé letošní výhry, za ním dojeli Hamilton a Räikkönen. Klidný závod měl čtvrtý Kubica, za kterého se po nevydařené kvalifikaci posunul Heidfeld. Fernando Alonso tentokrát přivezl Renault na šestém místě. Počtvrté v řadě bodoval sedmý Webber a potřetí v sezóně také osmý Rosberg.
Opět se nedostalo na devátého Coultharda. Bez bodů z Istanbulu odjede také stáj Toyota i Honda, jejíž jezdec Rubens Barrichello slavil rekordní 257. závod kariéry. Kovalainenova snaha nakonec skončila 12. místem. Na konci pole dnes dojeli Piquet, Sutil a Vettel. Šachovnicový praporek po vyjetí z tratě neviděl Bourdais.
GP Turecka 2008
P.JezdecTýmKolaČas
1Felipe MassaFerrari581:26:49,451
2Lewis HamiltonMcLaren-Mercedes58+3,7
3Kimi RäikkönenFerrari58+4,2
4Robert KubicaBMW Sauber58+21,9
5Nick HeidfeldBMW Sauber58+38,7
6Fernando AlonsoRenault58+53,7
7Mark WebberRed Bull-Renault58+1:04,2
8Nico RosbergWilliams-Toyota58+1:11,4
9David CoulthardRed Bull-Renault58+1:15,2
10Jarno TrulliToyota58+1:16,3
11Jenson ButtonHonda57+1 kolo
12Heikki KovalainenMcLaren-Mercedes57+1 kolo
13Timo GlockToyota57+1 kolo
14Rubens BarrichelloHonda57+1 kolo
15Nelson PiquetRenault57+1 kolo
16Adrian SutilForce India-Ferrari57+1 kolo
17Sebastian VettelSTR-Ferrari57+1 kolo
Sébastien BourdaisSTR-Ferrari24+34 kol
Kazuki NakajimaWilliams-Toyota1+57 kol
Giancarlo FisichellaForce India-Ferrari0+58 kol

kvalifikace na GP v Turecku

12. května 2008 v 18:23 Kvalifikace
JezdecTýmQ1Q2Q3Ztráta
1Felipe MassaFerrari1:25.9941:26.1921:27,617
2Heikki KovalainenMcLaren-Mercedes1:26.7361:26.2901:27,808+ 0,191
3Lewis HamiltonMcLaren-Mercedes1:26.1921:26.4771:27,923+ 0,306
4Kimi RäikkönenFerrari1:26.4571:26.0501:27,936+ 0,319
5Robert KubicaBMW Sauber1:26.7611:26.1291:28,390+ 0,773
6Mark WebberRed Bull-Renault1:26.7731:26.4661:28,417+ 0,800
7Fernando AlonsoRenault1:26.8361:26.5221:28,422+ 0,805
8Jarno TrulliToyota1:26.6951:26.8221:28,836+ 1,219
9Nick HeidfeldBMW Sauber1:27.1071:26.6071:28,882+ 1,265
10David CoulthardRed Bull-Renault1:26.9391:26.5201:29,959+ 2,342
11Nico RosbergWilliams-Toyota1:27.3671:27.012
12Rubens BarrichelloHonda1:27.3551:27.219
13Jenson ButtonHonda1:27.4281:27.298
14Sebastian VettelSTR-Ferrari1:27.4421:27.412
15Timo GlockToyota1:26.6141:27.806
16Kazuki NakajimaWilliams-Toyota1:27.547
17Nelson PiquetRenault1:27.568
18Sébastien BourdaisSTR-Ferrari1:27.621
19Giancarlo FisichellaForce India-Ferrari1:27.807
20Adrian SutilForce India-Ferrari1:28.325

Super aguri

7. května 2008 v 17:53 Others F1
Měliste rádi Super aguri a dokonce jste byli fandové tohoto týmu, tak mám pro vás špatnou zprávu Super agiri končí. Už na začátku této sezóny to bylo jasné že nebude mít tolik příjmu a teď se to stalo, Honda odmítla sponzorovat tým, který za 38 závodů vyhrál jen 3 body. A Super aguri už žádného jiného sponzora nesehnala a tak končí. Tady máte pár fotek auta Super aguri, které nejspíš už nikdy neuvidíte.
FOTO: